Diagnosis in addition and subtraction operations student with Down Syndrome in 3rd grade elementary school
DOI:
https://doi.org/10.24979/bolmirr.v.15.i2.1295Keywords:
Down syndrome, Galperin, Talízina and Majmutov, Student Problem Situations Activity, Addition and SubtractionAbstract
The research aims to analyze the diagnosis through the Student Problem Situations Activity based on the Historical-Cultural theory of the activity from the perspective of the authors Galperin, Talízina and Majmutov in learning the operations of addition and subtraction in a student with Down Syndrome in 3rd grade of elementary school. The research has a qualitative approach and the production of information is carried out through problematizing tasks and observation. It is concluded that the starting level is not adequate and a didactic sequence is proposed in order to develop the skills of logical mathematical reasoning within the zone of proximal development.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Luciana Lyra Loureiro , Clemildo Silva Sousa, Héctor José García Mendoza
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam no Boletim do Museu Integrado de Roraima concordam com os seguintes termos:
1) Autores mantém os direitos autorais e concedem ao Boletim do Museu Integrado de Roraima o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial neste periódico.
2) Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico.
3) Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após a publicação no Boletim do Museu Integrado de Roraima.