Diagnosis in addition and subtraction operations student with Down Syndrome in 3rd grade elementary school

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24979/bolmirr.v.15.i2.1295

Keywords:

Down syndrome, Galperin, Talízina and Majmutov, Student Problem Situations Activity, Addition and Subtraction

Abstract

The research aims to analyze the diagnosis through the Student Problem Situations Activity based on the Historical-Cultural theory of the activity from the perspective of the authors Galperin, Talízina and Majmutov in learning the operations of addition and subtraction in a student with Down Syndrome in 3rd grade of elementary school. The research has a qualitative approach and the production of information is carried out through problematizing tasks and observation. It is concluded that the starting level is not adequate and a didactic sequence is proposed in order to develop the skills of logical mathematical reasoning within the zone of proximal development.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Héctor José García Mendoza, Universidade Federal de Roraima

    Bacharel em Matemática pela Universidade Central Marta Abreu de Las Villas (UCLV), Cuba; Mestrado em Informática Educativa pela Universidade de Matanzas Camilo Cienfuegos (UMCC), Cuba e Doutorado em Educação do programa Desenvolvimento Curricular, Organizativo e Profissionalização Docente: Perspectivas Didáticas na Universidade de Jaén (UJAEN), Espanha. Ex-professor dos departamentos de Matemática nas universidades cubanas Instituto Superior Pedagógico Juan Marinello (ISJPM) e Universidade de Matanzas Camilo Cienfuegos (UMCC). Atualmente Professor Titular da Universidade Federal de Roraima (UFRR) atuando na Licenciatura em Matemática. Professor permanente dos programas de pós-graduação: mestrado profissional em Ensino de Ciências na Universidade Estadual de Roraima (UERR), doutorado Profissional em rede em Ensino de Ciências e Matemática (RedECIM) e doutorado em Educação em Ciências e Matemática da Rede Amazônica de Educação em Ciências e Matemática (REAMEC). Pesquisador em Didática da Matemática fundamentada na teoria da atividade na perspectiva de L. S. Vygotsky, A. N. Leontiev, P. Ya Galperin e N. Talízina e resolução de problemas de M. I. Majmutov. Lider do Grupo de Pesquisa Didática da Resolução de Problemas em Ciências e Matemática.

Published

2024-04-08

How to Cite

Diagnosis in addition and subtraction operations student with Down Syndrome in 3rd grade elementary school. Boletim do Museu Integrado de Roraima (Online), Brasil, v. 15, n. 2, p. 70–95, 2024. DOI: 10.24979/bolmirr.v.15.i2.1295. Disponível em: https://periodicos.uerr.edu.br/index.php/bolmirr/article/view/1295. Acesso em: 23 nov. 2024.

Similar Articles

51-60 of 97

You may also start an advanced similarity search for this article.